به وبلاگ من خوش اومدین

توی این وبلاگ تلاش می کنم در خطر بودن زمین رو بهتر و بیشتر یادآور بشم.همین طور تلاش می کنم راهکارهایی برای مشکلات زیست محیطی ارائه کنم راهکارایی که از دست خودمون بر بیاد و نیاز به تغییر حکومت برای به اجرا گذاشتنشون نباشه
واسه شروع اولین راهکار اینه: لامپ اضافه خاموش

۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

عادت گوشت خواری یا راه و روش هیتلر؟

یکی از دوستان چند روز پیش توی استتس فیس بوکش نوشته بود اگه ححیوانات هم هلوکاست داشتن تو هم لابد هیلتر بودی.

حالا گذشته از بحث انیمال رایت که خودش بحث بسیار بزرگی رو در بر میگیره لازم دیدم اینجا موضوع عادت گوشت خواری بشر و ارتباطش با گرمایش زمین رو کمی باز تر کنم:می دونیم گازهای گل خانه ای از جمله دی اکسید کربن، متان، نیترات های اکسیژن و... گرما رو توی جو زمین گیر میندازن و پدیده ی گرمایش زمین رو به وجود میارن گرمایش زمین که خودش از اثرات آلودگی زمین هست به نوبه ی خودش آسیب های تازه ای رو برای زمین به وجود میاره مثلا ذوب شدن یخ های قطب-به معنای نابودی اکوسیستم قطب و یعنی قتل عام خرس های قطبی-تغییرات نامطبوع آب و هوایی-از جمله همین جابجایی فصل ها و کوتاه و بلند شدن طول دوره ی گرما و سرما در مناطق مختلف-و... .
با گرمایش زمین به گونه های مختلف میشه مبارزه کرد یه راهش کاهش تولید گاز کربنیک به روش های مختلفه.تا اونجایی که میدونید همه ی کارخانه ها و شرکت ها و وسایل نقلیه در حال تولید این گاز هستن پس کافیه نفری یه لامپ خاموش کنیم و یا نفری یه عروسک کمتر بخریم یا نفری یه بار کمتر از وسیله ی شخصی استفاد کنیم و یا...تا گامی در راه کاهش تولید گاز کربنیک برداشته باشیم
از طرف دیگه گاز های متان که در حدود 80-90 برابر دی اکسید کربن اثر گلخانه ای داره و اکسید های نیتروژن که حدود 270-280 برابر دی اکسید کربن اثر گلخانه ای داره رو داریم.این گاز ها بیشتر از هر جای دیگه ای توی دامداری ها تولید میشن(مدفوع و گاز ناشی از نشخوار دام ها).حالا شاید بگین علاوه بر میزان اثر گلخانه ای یک گاز میزان تولیدش هم مهمه بله همین طوره این دو عامل کنار هم اگه قرار بگیرن میزان واقعی خطرناک بودن یک گاز رو نشون میدن.تحقیقات نشون داده که 51 درصد بحران زیست محیطی قرن یعنی گرمایش زمین زیر سر گاز های تولید شده در دامداری هاست.پس میشه گفت اگه عادت گوشتخواری بشر کمی تعدیل بشه گام بزرگی خواهد بود در راه کاهش سرعت گرمایش زمین-شاید باشه اینجا توضیح بدم که اگه روند گرمایش زمین به همین صورت ادامه پیدا کنه بنابر پیش بینی سازمان های بزرگ هواشناسی از جمله سازمان هواشناسی آمریکا تغییرات عظیم و غیر قابل پیش بینی در آب و هوا ممکنه کل جمعیت زمین رو توی یکی دو هفته نابود کنه مثلا ممکنه سیل عظیمی بیاد و یا یخ بندان بشه و یا طوفان و سونامی بیاد و یا گردباد های عظیم زمین رو نابود کنن پس بهتره یه کم هم که شده گرمایش زمین رو جدی بگیریم
توی آمریکا عادت گوشتخواری مردم در حدیه که مردم برای صبحونه و ناهار و شام گوشت میخورن و لی خوشبختانه ما توی ایران از اون رو که گوشت یه کم-البته همش یه کم ها-گرونه همچین عادتی نداریم ولی چیزی که نمشه پنهانش کرد علاقه ی مردم به گوشته شاید اگه بدونن این گوشت می تونه چه مصیبتی رو برای زمین سبز و دوست داشتنیمون به بار بیاره کمی توی عادتشون تجدید نظر کنن
در پایان لازم به توضیح میدونم که ما حیط زیستی ها آدم های تک بعدی نیستیم همه ی مرمدم حق دارند از زندگی شون لذت ببرن بنابراین این پست به معنای این نیست که یالا همگی گیاه خوار بشین تنها معنی اش اینه که کمی توی عادت گوشت خواری تون روند تعادل رو پیش بگیرین
یادتون باشه که شعار ما اینه:میدونیم هیچ کس اهمیت نمیده،تو اهمیت بده

۲ نظر:

  1. سلام دوست خوبم
    ممنون که به وبلاگم سر زدی و لطف کردی و نظر دادی
    و شرمنده که دیر جوابت رو دادم
    من همیشه از خوندن وبلاگت استفاده میکنم و سعی بر این دارم که چیزهایی رو که میگی اجرا کنم
    جدا از این امروز که به وبلاگت اومدم قسمتی بنام مبارزه برای حقوق همجنسگرایان دیدم که باعث خوشحالیم شد .
    من همجنسگرا نیستم و نمیدونم خودت هم همجنسگرا هستی یا نه . ولی باور دارم که توی جامعه ی ما قشری هستن که خیلی ظلم بهشوم میشه و سزاوار بهترین ها هستن ( این رو از دوستای همجنسگرایی که دارم متوجه شدم ) و انسانهای به مراتب خوش قلب تری هستن .
    بهرحال برای شخصیت و وبلاگی که داری ارزش زیادی قائلم و بهت تبریک میگم .

    پاسخحذف
  2. مرسی که بلاگم رو می خونی و مرسی که علاوه بر خود بلاگ به پیام های دور و بر بلاگ هم توجه داری، هم جنس گرا بودن یا نبودن من چندان مهم نیست مهم اینه که به حقوق همجنس گراها احترام بذاریم و چقدر خوشحالم که می بینم تو این کار رو میکنی
    راستی باید اعتراف کنم که بلاگ بسیار دوست داشتنی داری

    پاسخحذف